Klänning av tidningspapper~

För ganska så länge sedan gjorde jag denna klänning av tidningspapper. Den består endast av tidningspapper, tejp & kardborreband med klister på baksidan. När jag gjorde denna använde jag min provdocka för att först klippa ut och nåla fast papper som jag sedan tejpade ihop. 
Till "kjolen" vek jag en massa "slipsar" som jag sedan satte ihop med varandra. För att kjolen skulle bli lite längre och få mer volym satte jag ihop tre lager av "slipsar". På baksidan delade jag upp klänningen i två delar och satte på kardborrebanden, så att det skulle gå att öppna och stänga.
Eftersom att tidningspappret var så pass tunt och kunde lätt gå sönder, var jag tvungen att vara väldigt försiktig.
Det var en väldigt rolig grej att göra;) 

Här kommer det lite bilder...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sytokig.blogg.se

En sy och pysselblogg som passar perfekt för dig som tycker om att sy, pyssla och att måla!

RSS 2.0