Blommigt mobilfodral

Hejsan! För att skydda min mobil sydde jag mig ett mobilfodral. Gör så här om du vill sy ett likadant!
 
Du behöver:
Ett bomullstyg till foder 
Ett bomullstyg till yttertyg 
Tunn (tygaktig, inte pappersaktig) vlieseline
Knapp
Broderingsgarn
Band (jag använde mig av smal spets)
 
Så här gör du:
Klipp ut 2× lika stora bitar utav fodret, vlieselinet och yttertyget.  (Alla bitar ska vara större än mobilen)
Stryk på vlieselinet på avigsidan av de båda yttertygbitarna. 
Sy ihop tygbitarna som ska vara foder rätsida mot rätsida. Vänd den inte ut och in.
Sy på en knapp på ena yttertygets rätsida, på bilden ser du knuten på avigsidan där knappen sitter. Sy ihop tygbitarna som ska vara yttertyget rätsida mot rätsida, vänd sedan ut och in. 
Lägg i fodret i yttertyget, så att man ser fodrets rätsidor. Vik sedan in fodret 1/2 cm runt om så att man inte ser kanten längre, gör likadant med yttertygets kant.
Sy ihop kanten med hjälp av smygstygn. På bilden visar jag lite hur man gör. Men innan  du gör det måste du lägga ett band mellan fodret och yttertyget på sidan som är mittemot sidan med knappen, och bilda en ögla som når ner till knappen, så att du kan stänga fodralet.
Tada! Nu är mobilfodralet klart!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sytokig.blogg.se

En sy och pysselblogg som passar perfekt för dig som tycker om att sy, pyssla och att måla!

RSS 2.0