Söt cupcake-nåldyna!

Till detta pysslet har jag använt mig av en sorts platt frigolitboll, men det går också att använda en vanlig frigolitboll. Det viktigaste är att den är gjord av frigolit;) Jag har också använt mig av en virkad blomma, men jag har köpt den på Panduro eftersom jag inte är så bra på att virka...
 
1. Börja med att ta ett papper som ska vara ungefär 5cm högt. Rulla ihop pappret så att det blir ett rör, hålet ska vara lika stort som frigolitbollen.
 
2.Tejpa ihop pappret så att det håller sig som ett rör.
 
3.Limma insidan av ena änden på röret. Tryck sedan in frigolitbollen, limma mer om det behövs. Limma sedan på utsidan av samma ände för att sätta på den virkade blomman (blomman ska täcka frigolitbollen) Limma på en söt liten knapp på toppen som dekoration.
 
4.Vips så har du en nåldyna som ser ut som en söt cupcake!
 
Marina Bergkvist
2014-02-17 @ 19:12:26

Wow, du är bäst!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sytokig.blogg.se

En sy och pysselblogg som passar perfekt för dig som tycker om att sy, pyssla och att måla!

RSS 2.0